Recenze: Star Wars Battlefront 2 (2017)
BlackSheepCZ
+ Nádherná grafika
+ Snaha o singleplayer
+ Atmosféra a grafika
+ Pocit ze střelby
- Příběh je nedotažený, zmatený a nezajímavý
- Grind kartiček
- Multiplayer už není tolik o skillu
Na druhý Battlefront jsem se fakt těšil. Ne, doopravdy… Když se další pokračování oznámilo, vypadalo to všechno docela nadějně. První díl, a tím myslím první z těch moderních, mě svým způsobem bavil. Byla to totiž velká změna a osvěžení, pobíhat po mapách známých ze Star Wars filmů a střílet z blasterů, namísto z normálních střelných zbraní. Bohužel, nešlo o kdo ví jaký trhák. Hře znatelně chyběla kampaň, která je zvláště u her s touto tématikou hodně žádoucí, a tak tu zbyl zkrátka jenom multiplayer a několik výukových misí. Co je ale mnohem horší, i obsahu v multiplayeru bylo pomálu, a to jsem měl k dispozici Ultimate edici hry, která obsahuje i rozšíření. Byl to takový zvláštní nedodělek, který mě ale musím přiznat dokázal zabavit na dlouhé hodiny. Dvojka měla být lepší, měla být takovým zadostiučiněním pro všechny fanoušky Star Wars. Což jsme přijali s povděkem a doufali jsme, že se EA konečně chytla za nos. Jenom že, ono se to celé pokazilo už před vydáním hry. EA opět předvedla svou nebetyčnou nenažranost a nacpala do hry velmi agresivní obchodní model plný grindu a mikrotransakcí. Moc nechápu jakou reakci v EA od hráčů čekali, ale takto agresivní obchodní model vzbudil celkem pochopitelně vlnu nevole a rušení předobjednávek. K tomu všemu se celá situace nelíbila ani v Disney, a tak hru čekali velké změny. Nyní je Battlefront 2 jinou hrou než na začátku, a tak jsem se nebál a začal jsem hrát hru bez předsudků a hlavně bez čerstvě rozvířených emocí. Battlefront II se navíc dostal do programu EA Access, a to už zní zajímavěji.
Tak jsme se konečně dočkali své vysněné kampaně. Nakonec, hráčům v jedničce dost chyběla a EA přeci nám hráčům naslouchá. Proto se dostáváme do role velmi pěkné velitelky elitní jednotky Inferno, jménem Iden Versio. Vzorem pro tuto postavu se stala herečka Janina Gavankar, což je hlavním plusem celé hry. Příběh začíná poměrně zajímavě, v zajetí na nepřátelské lodi. Tam se seznamujeme jak s hlavní hrdinkou, tak se základy ovládání a bojem. Jde o vcelku povedenou misi, která nás naláká na to, že konečně budeme hrát za temnou stranu síly. Začínám se tedy do hry vžívat a očekávám, kam nás osud naší hrdinky zavede. Zatím vše vypadá dobře, ale to bohužel nemá trvat dlouho. Poměrně rychle, a to bez jakéhokoli vývoje postavy se dostáváme na druhou stranu barikády. Jakoby velitelka jednotky Inferno do té doby dělala jen květinkové mírumilovné mise, hledala na rozkvetlé louce růžový králíčky a podobnou havěť. Najednou dojde k morálnímu problému a okamžitě je na druhé straně barikády a střílí do svých kolegů. Vlastně mi to ani úplně nedošlo, že najednou mám střílet do vlastních. A tak pokračuje hra dál, více méně se nic nemění, jen mají nepřátelé jiné uniformy. Divím se, že to Impérium dotáhlo tak daleko, když se z každého nakonec musí stát povstalec. Bál jsem se toho momentu, ale čekal jsem ho mnohem ale mnohem později. Hlavně jsem ale čekal, že když už Iden nakonec změní strany, tak že k tomu dojde nějak postupně a přirozeně.
Battlefront 2 opět sází hlavně na hru více hráčů, je ale patrné nepříjemné dědictví agresivního platebního modelu. Příběh druhého dílu začíná vcelku zajímavě, ničeho převratného se v něm ale bohužel nedočkáme.
No nic hrajeme dál. Samozřejmě, z příběhu toho moc neprozradím, ono celkově ani není co. Hra tak nějak plyne, jedna mise za druhou, ale přitom se toho moc na obrazovce neděje. Po chvilce totiž dojde na určitý stereotyp. Mění se prostředí, ale hra tak nějak netáhne. Občas se dostaneme do letecké mise, jenže ty nejsou o moc lepší. Naopak, většinou nejsou moc zajímavé a skládají se z likvidování vln nepřátelských stíhaček. Hlavním cílem je většinou zničit nebo ochránit větší loď, ale mise jsou příliš dlouhé a děláte vlastně stále dokola to samé, dokud není konec mise. Samozřejmě není vše tak hrozné, jistě si najdete i mise, které Vás budou bavit. Dostaneme se do zajímavých míst, hra má místy velmi zajímavou atmosféru, některé výjevy, co vidíme na obrazovce jsou super, ale není to Star Wars ne které jsme čekali. Tohle není ten silný příběh, který jsme před vstupem do mulťáku potřebovali. Mám pocit, že tu je kampaň prostě jen do počtu, protože jí slíbili. No popravdě, po tomhle jsme tak úplně netoužili a já jsem více než cokoli jiného zklamaný z nevyužitého tématu. Na co se už ale kouká mnohem lépe je samotná vizuální prezentace hry. Té se dá jen těžko něco vytknout. Frostbite 3 válí a hra vypadá prostě úžasně. Zvláště pak na Xboxu One X, pro který je hra vylepšena. Na něm Battlefront 2 běží ve vysokém rozlišení, konkrétně pak dynamicky v rozmezí od slušných 1800p do plného 4K. Vylepšení na silnější konzoli je tedy opravdu znát. Užíval jsem si velmi ostrého obrazu s pěknými texturami.
Hra se po celou dobu hýbala velmi svižně, bez nějakých propadů FPS. Oceňuji prvotřídní zpracování obličejů. Velmi detailně jsou zpracované i další rasy tohoto universa. Pozadu nezůstává ani veškerá technika ve hře. Ať už jde o stíhačky, lodě a nebo pozemní techniku, vždy je vše zpracované do úžasných detailů. Hra dokáže vykouzlit také velmi zajímavou atmosféru. Prostředí jsou navíc velmi různorodá a krásně detailní. Co hře velmi pomáhá je také typická Star Wars hudba, která nás provází celou hrou a dodává ji jistou epičnost. Po audiovizuální stránce tedy nemám co bych hře vytkl. Škoda jen že stejně skvěle není zpracovaný také příběh a jeho vyprávění, to byla teprve pecka. Samozřejmě u Battlefrontu jde hlavně o multiplayer. Jelikož mě kampaň zrovna neohromila, těšil jsem právě na něj. Ten byl v prvním díle vcelku zábavný, jen mu chyběl dostatek obsahu. Čekal jsem, že to ve dvojce bude jen lepší, ale to jsem se hodně spletl. Hru poznamenalo odstranění mikrotransakcí respektive to, že je celá hra postavená na kartičkách. Výsledek ani dnes není kdo ví jak zábavný. Kartičky si navíc kupujete pro každou třídu zvlášť a bez nich jste prostě slabší. Připravte se na grind. Asi nejzajímavějším modem je Galactic Assault až pro 40 hráčů. To je naprostý chaos na velké mapě. K dispozici jsou také samostatné bitvy stíhaček, hrdinů a nebo mody s méně hráči na mapě, které jsou o něco přehlednější. Bohužel MP mě bavil mnohem méně než v prvním díle, a to mě dost mrzí.
Jak se tato hra líbila Vám? Podělte se o svůj názor, nebo vzpomínky s ostatními v diskuzi pod článkem. Nesouhlasíte s uděleným hodnocením? Nic se neděje, právě proto tu máme i hodnocení čtenářů!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |